روش دریافت وام قرض‌الحسنه فوری

  • ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • 165

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: مبلغ وام قرض‌الحسنه فوری در سال جدید فعلاً ۳۰۰ میلیون تومان است؛ چون مبلغ جدید این وام ماه‌های پایانی سال گذشته، اضافه شد.

به گزارش بانک مردم و به نقل از بنکر، بعید است حداقل در شش ماه نخست سال، مبلغ این وام دوباره تغییر کند. به همین دلیل کسانی‌که می‌خواهند وام قرض‌الحسنه فوری بگیرند، بهتر است برای همین مبلغ دلشان را خوش کنند. بازپرداخت وام قرض‌الحسنه پنج‌ساله است و مثل همه وام‌های قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.

نکته مهمی که درباره وام قرض‌الحسنه ۳۰۰ میلیون تومانی مطرح می‌شود این است که بانک مرکزی بعد از افزایش سقف این وام به ۳۰۰ میلیون تومان، شرایط دریافت آن را برای متقاضیان راحت‌تر کرده است.

طبق ابلاغیه جدید، بانک‌های عامل، برای پرداخت این وام باید فقط یک ضامن رسمی از متقاضی بخواهند؛ اما این وام قرض‌الحسنه که به نام وام خرد و فوری هم معروف است، خیلی هم دریافتش فوری نیست!

یعنی فرایند دریافت این وام در هر بانکی متفاوت است و ممکن است حداقل بین سه تا شش ماه طول بکشد. بعضی از بانک‌هایی که از طرف بانک مرکزی برای پرداخت وام قرض الحسنه معرفی شده‌اند، شرایط پرداخت خاص خودشان را دارند.

به غیر از اعتبار حساب که شرط مهمی برای دریافت این وام است، برای دریافت ۳۰۰ میلیون تومان وام، باید حتماً چند ماه در بانک سپرده‌گذاری کنید.

در حال حاضر سه بانک ملی، سپه و رسالت، بانک‌های عامل پرداخت این وام هستند و شرایط دریافت وام از هر یک از بانک‌ها با دیگری فرق دارد.

همه کسانی که حساب قرض‌الحسنه دارند و به هیچ بانکی بدهکار نیستند، می‌توانند با داشتن مبلغ مورد نظر برای سپرده‌گذاری و البته داشتن یک ضامن معتبر برای دریافت این وام اقدام کنند.

ثبت دیدگاه

ثبت